Chovatelé hospodářských zvířat jsou nyní jen DNY před vyčerpáním zásob krmiva v důsledku narušení dodavatelského řetězce

12.07.2022

By Ethan Huff: Potraviny a další spotřební zboží se ve Spojených státech přestávají dostávat z bodu A do bodu B, což vede k ochromení dodavatelského řetězce, které hrozí masovým hladomorem.

Článek byl publikován zde: 08.07.2022


Nejnovější stížnost přichází od odvětví živočišné výroby, které tvrdí, že pokud se železniční tratě nedají rychle dohromady, hrozí krize s krmivy už jen za několik dní.

Podle zpráv musí mnozí uživatelé krmiv v Kalifornii a dalších jihozápadních státech platit o 3 dolary více, než je cena CBOT (Chicago Board of Trade), aby si zajistili přepravu obilí kamiony, protože dopravní zácpy na železnici se nejen nezlepšují, ale v některých případech dokonce zhoršují.

AgWeb uvádí, že nejenže uživatelé krmiv jsou na pokraji úplného vyčerpání zásob obilí, ale panují také všeobecné obavy, že na podzim v době sklizně se situace exponenciálně zhorší.

Členové Národní asociace výrobců obilí a krmiv (NGFA) tvrdí, že problémy, kterým nyní čelí, se začaly skutečně stupňovat koncem loňské zimy a začátkem jara. To přimělo Radu pro povrchovou dopravu (STB - Surface Transportation Board), aby v této věci uspořádala slyšení, ale zatím se nic nezlepšilo.

Doufali, že jakmile přijde léto, situace se alespoň trochu vyřeší. Místo toho se problém zhoršil, včetně pracovních problémů, které se zhoršují, nikoli zlepšují.

"Od našich členů slýchám, že problémů s zařízením je méně a že se zdá, že se zařízení a lokomotivy nerozbíjejí, ale časy vlaků - doba, za kterou se vlaky dopraví - a spolehlivost jejich odbavení je stále v poměrně mnoha oblastech země docela problém," řekl Mike Seyfert, prezident a generální ředitel NGFA.

Ani společnost Foster Farms nemůže sehnat obilí, které potřebuje ke krmení svého skotu, kuřat a krůt.

Aby bylo jasno, nemusí se nutně jednat jen o malé dodavatele potravin, kteří nejsou schopni zajistit dodávky krmiva, protože jsou menšími hráči. Problémy mají i velcí hráči, jako je Foster Farms, největší producent kuřat na západě USA.

Podle zpráv společnost Foster Farms nedávno požádala federální regulační orgány o vydání nouzového servisu, který by vyzval železnici Union Pacific (UP), aby upřednostnila dodávky kukuřice pro krmení tisíců kusů mléčného skotu a milionů kuřat a krůt.

"Bylo dosaženo bodu, kdy miliony kuřat budou zabity a další hospodářská zvířata budou trpět kvůli selhání služeb UP," napsala společnost ve své žádosti adresované STB tento týden.

Skutečnost, že Foster Farms musela požádat o mimořádnou směrnici směřující k tomuto cíli, podle Seyferta odhaluje závažnost problému.

"V posledních několika měsících se nám občas ozval nejeden člen, který měl vážné potíže s dodávkou krmiva, někdy i v řádu několika hodin," cituje ho agentura.

AgWeb uvádí, že největší problém v celém tomto scénáři se točí kolem pracovních sil. Jednoduše není dostatek lidí ochotných nebo dostupných pracovat - mohou za to částečně "vakcíny" proti kovidu, ptáme se?

Podle NGFA měly železnice už před plandemií asi o 25 % méně zaměstnanců a nyní jsou na tom s udržením spolehlivé a dostatečně početné pracovní síly mnohem hůře.

Tento týden také 51 členů Sněmovny reprezentantů USA podepsalo dopis vyzývající STB, aby se zabývala systémovými problémy, které nadále sužují upadající americké železniční systémy. Tento dopis si můžete přečíst na stránkách AgWeb.com.


Autor článku: Ethan Huff

Překlad: Finanční ninja

Sledujte stránky Finanční ninja na Telegramu: https://t.me/financnininja

Pokud se Vám tyto stránky líbí, můžete přispět skrze tlačítko níže

Nebo jako sponzor skrze PREMIUM sekci a mít tak přístup k placeným článkům

POZOR: Žádné údaje v článku nejsou investiční radou. Před jakýmkoliv investováním proveďte vlastní research a analýzu, vždy obchodujete jen na své vlastní riziko. Důrazně doporučujeme individuální zvážení rizik!

Článek je výlučně názorem jeho autora a nemusí se shodovat s názory redakce.